zaterdag 9 maart 2013

Kinderkleertjes overschotten en kledingbeurzen

Al eerder schreef ik over onze zolder en het overschot aan kinderkleertjes. Ik heb alweer wat overschot weggewerkt. Enkele maanden geleden heb ik vier grote kratten met kleding teruggegeven aan mijn schoonzus en zwager. De kinderen waren er uitgegroeid. En gisteren heb ik maar liefst twee kratten kleding verkocht via een kledingbeurs. Allemaal meidenspul wat ik bewaard heb en wat kleine vent niet gaat dragen. En ik kan het wel bewaren in afwachting van ooit een derde pleegje, maar ik heb bedacht dat ik als ik dan wat nodig heb ik het ook wel weer bij zo'n beurs kan halen en dat staat het hier tenminste niet te verstoffen. Kortom, flink wat kleding opgeruimd.

Gisteren echter ook het nodige bijgekocht in de huidige maten. Voor de vakantie een hele stapel met korte broeken voor kleine vent. Allemaal 0,50 cent per stuk dus daar heb ik me geen buil aan gekocht.  Sowieso ben ik wel goed geslaagd: grote shopper vol met kleding, inclusief leren laarzen voor mezelf in zeer goede staat van het merk Gaastra, die laarzen hebben me 3,50 euro gekost (Jippie!!!) voor in totaal 28,20 euro. Dat vind ik dus echt een feestje. Helemaal blij.

Je mag zelf bepalen wat je voor een kledingstuk vraagt. Ik heb zelf expres de prijzen van hetgeen ik in de verkoop had laag gehouden. Zo is het ook leuk voor een ander en verkoop je waarschijnlijk in totaal wat meer. Er waren er meer die dat deden, maar sommigen vroegen echt de hoofdprijs ergens voor. Soms lagen er twee exact dezelfde broeken naast elkaar. De een van verkoper A en de ander van B en vroeg de een 1 euro en de andere 5. Ik vind het zelf een echte sport om voor weinig toch te slagen dus 5 euro voor een stuk is wel echt de max in principe. Soms zijn daar uitzonderingen op. Over een paar leren laarzen voor kleine meid heb ik getwijfeld, die waren een tientje. Maar toch maar besloten niet overstag te gaan.

1 opmerking:

  1. Dat moet een hele leuke kledingbeurs zijn! Heerlijk dat je zo goed geslaagd bent!

    BeantwoordenVerwijderen