zondag 23 september 2012

Shoppen voor de ukkies ...

Kleine jongen en kleine meid groeien groot, maat 74 en 98 respectievelijk. Voor beiden had ik dus een basisvoorraad kleding nodig. Voor ons jongetje bood marktplaats een oplossing. Een paar avonden speuren en ik had twee kledingpakketten gevonden bij ons in de omgeving die grotendeels naar het zin leken te zijn. Ideaal, voor 45 euro had ik voor hem:
  • 7 lange broeken
  • 3 overhemden
  • 2 jogging pakjes
  • 2 body warmers
  • 1 trui
  • 5 longsleeves
  • 2 polo's met korte mouwen
  • 4 t-shirts
  • 1 spencer
  • 2 korte broeken
  • 1 spijkerjasje
  • 1 fleecejasje
  • 1 herfstjasje
  • 1 winterjas
  • 4 paar sokken
  • Teva slippers
 Op 1 broek na, vond ik alles in het pakket ook echt mooi qua model en staat.

Tevreden over dit succes ben ik ook voor ons meisje gaan speuren op marktplaats. Dat was een minder groot succes. Waar ik ook keek, niets was naar mijn smaak of ik was ontevreden over de prijs of afstand.

Via Kinderkledingbeurs.nl ontdekte ik dat er in een plaatsje in de buurt een kinderkledingbeurs gehouden werd vandaag van 11 tot 14.30 uur. Van te voren had ik goed gekeken wat ik nodig had en vervolgens vertrokken. En enorm goed geslaagd, al zeg ik het zelf, voor 33 euro:
  • 1 winterjas
  • 1 paar nieuwe laarzen
  • 5 lange broeken
  • 3 longsleeves
  • 1 maillot
  • 1 jurkje
  • 3 rompers
De kinderkledingbeurs was een waar spektakel. Allemaal kleine standjes met verkopers. Bij iedere verkoper moest je contant afrekenen. De verschillen in prijzen en conditie van de kleding waren enorm. De ene vroeg voor verwassen wibra rompers twee euro het stuk, terwijl een ander een nieuwe longsleeve van Lief voor 3 euro verkocht. Het was dus even goed speuren wie er mooi en niet te duur spul had en vervolgens een kwestie van onderhandelen. En dat was eigenlijk best heel leuk.

Beide succesjes maken dat ik denk "waarom kocht ik nou bijna altijd alles nieuw?"

Vervolgens aan de slag gegaan met de kleertjes op zolder en alles gesorteerd. Alle gekregen kleding in aparte kratten gedaan zodat ik ze kan teruggeven aan de gulle gever, zodat deze ze kan verkopen. En vervolgens alles op kledingsoort gesorteerd (het moet nog in kratten gedaan worden). De jumpsuitjes en jasjes heb ik allemaal te koop aangeboden. Vier jumpsuits en een jasje ben ik alweer kwijt (ching, ching ..)


Kortom ... weer lekker aan het opruimen geweest.

Kleine meid was bij terugkomst helemaal blij. Er zat ook een spijkerbroek met Dora erop bij. Ik vind Dora zelf vreselijk (zo betuttelend), maar zij is fan van Dora sinds ze die op tv bij de gastouder heeft gezien. Kleine meid was helemaal aan het stralen en wilde hem meteen aan. Zo schattig ....


2 opmerkingen:

  1. Ik werkte destijds 'in' de kinderkleding en ik durf niet op te tellen hoeveel salaris ik daar ook gewoon weer achtergelaten heb. Daarna ging alles door naar vriendinnen en zag ik jaren later gewoon 'mijn' jasjes weer voorbij komen in kinderwagens. Ik stond er midden in en kon de verleiding meestal niet weerstaan, maar tweedehands is een hele goede (misschien vaak wel betere) optie! Jij bent in ieder geval goed-voor-weinig geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat geweldig dat je voor relatief weinig geld zo veel mooie en leuke kinderkleding hebt gekocht, zelfs winterjassen! Volgens mij haal je hieruit veel meer voldening dan wanneer je voor het tigvoudige bedrag iin de winkek koopt. Goed gedaan zeg!

    BeantwoordenVerwijderen