donderdag 27 december 2012

Stilte. Over verdriet, wanhoop, berusting en kracht.

Stilte
in mijn baarmoeder
Geen teken
van leven

Stlte
in mijn hoofd
lichtelijk verdoofd
is het me
niet vergund?

We zijn rijk
hebben overvloed
aan liefde en geluk
om met jou te delen

Ondanks het gemis
dat jij nog niet bestaat
is er veel
om voor te leven

Je bent er niet
maar regeert onze
persoonlijke agenda
Door de belofte
die jij inhoudt kan ik kiezen
mijn grenzen te bewaken
en groei ik als mens

Jij bent kostbaar
en daardoor ben ik dat ook
Je maakt dat ik selectief
mijn naasten kies
en opsta
voor wie ik ben

Soms is het eenzaam
zoveel op te geven
voor iemand die nog geen
teken
van leven
heeft gegeven

Het geeft ook kracht
nu voor onszelf te kiezen
ons niet te verliezen
in uitingen
van ondergeschiktheid

Bovenstaande tekst schreef ik een paar jaar geleden, ruim voor de komst van onze kleine meid, toen ik door een diep dal ging vanwege onze ongewenste kinderloosheid. Het was een donkere tijd waar ik me doorheen probeerde te worstelen en waarin ik mezelf nog beter heb leren kennen en ook heb mogen ontdekken wie mijn ware vrienden zijn. Ik mag mezelf een ontzettend gelukkig mens noemen want ik heb een paar heel waardevolle mensen om me heen die er altijd zijn!

6 opmerkingen:

  1. Helaas leer je ze dàn pas kennen, je ware vrienden.
    En die moet je koesteren!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt. Maar ... hier is veel dankbaarheid want er is gebleken dat ik een paar parels om me heen heb.

      Verwijderen
  2. Mooi! En natuurlijk helemaal prachtig dat er toch 2 ukkies zijn gekomen. Geniet van elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik geniet echt enorm van onze ukkepukkies. Heb ik al eens verteld dat ze de mooiste, liefste, leukste ... ehm ... kindjes van de hele wereld zijn ... :-)

      Verwijderen
  3. Heel mooi en heel herkenbaar. Ik ben bijna al mijn vrienden kwijtgeraakt, maar we hebben wel het mooiste jongetje van de wereld gekregen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat fijn dat je nu toch een lief ventje hebt gekregen. Hopelijk heb je weer nieuwe mooie vriendschappen op kunnen doen.

      Verwijderen