zaterdag 16 juni 2012

Even wat ontspanning ..

Soms zit je er een beetje door.  Dat hebben mijn man en ik op dit moment. Er is even te veel aan de hand geweest, even teveel hooi op mijn vork genomen en dat in combinatie met een hormoonkuur, maakt dat het even genoeg is en pas op de plaats gemaakt moet worden. De oorzaken zijn duidelijk, de remedie is ook duidelijk. Lekker voor ons lijf zorgen en uit ons koppie gaan.

Daar ben ik ook druk mee aan de slag. Lekker gesport deze week, morgen weer lekker hardlopen, overmorgen weer bokstraining. Kortom, dat zit wel goed. Ook mijn man is weer lekker aan het fietsen geslagen.

En met eten zit het gelukkig ook goed. Behoorlijk lekkere maaltijden met genoeg groenten, en toch ook lekker makkelijk zodat we ons er ook toe kunnen zetten om ze te bereiden wanneer we juist wat moe zijn. Ook wel goed aan de vetten gedacht door lekkere vette makreel en verse zalm op het menu te zetten. Precies wat je in zulke tijden nodig hebt.

Maar soms is het ook gewoon goed om eventjes hulp te vragen, bedachten wij ons. Dus toen vandaag mijn oom op bezoek was heb ik gevraagd of hij en zijn vrouw binnenkort op kleine meid en kleine man willen passen zodat manlief en ik eventjes lekker een avondje naar de sauna kunnen. Even een momentje voor onszelf. Lekker ontspannen en lekker in ons lijf.

Mijn oom en tante zagen dat beiden helemaal zitten dus volgende week zondag is het zover en gaan wij 's avonds naar de Veluwse Bron. Even een avondje welness, sauna, bubbelen, scrubben ... Heerlijk genieten!

Heb er zo'n zin in! Zo zie je maar hoe makkelijk het kan zijn. Zo fijn om zulke warme mensen om je heen te hebben die graag even iets voor je over hebben, om je er net even door te helpen.

Wel grappig, vroeger zou ik een sauna juist het toppunt van stress hebben gevonden. Het idee om in mijn nakie rond te lopen en bekeken te worden. Dat gevoel ben ik dus helemaal kwijt. Vind het nu juist heerlijk en mijn man gelukkig ook.

Wat helpt jou te ontspannen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten