dinsdag 28 augustus 2012

Vlindertjelief fladdert vrolijk verder

Vlindertjelief heeft vleugels. Logisch zou je zeggen "dat hebben alle vlinders" maar soms voelt vlindertjelief dat niet. Dan is het zwaar, moeilijk en zit het tegen. Maar nu heeft deze vlinder het weer door en fladdert ze heerlijk rond. Het gaat lekker!

 Ik ben nog meer aan het opruimen geweest. We hebben de woonkamer anders ingedeeld. We hebben onze twee banken van plaats verwisseld, de eettafel iets anders neergezet en een paar accessoires weggehaald en het ziet er allemaal heel anders en ruimtelijk uit. En dat voelt ontzettend lekker. Zo lekker dat ik denkt "joh wa's da?"

When shit hits the fan ....

Opeens is me duidelijk dat dit zelf opruimen en opnieuw indelen ook weer een fase is. Nu een fase van letterlijk opruimen en schoonmaken. Vlindertjelief heeft, zoals dat voor iedere vlinder wel geldt, aardig wat te verstouwen gehad. Dat is niet erg. Zo is het leven en daar word je meestal een wijzer en voller mens van, maar soms kan het ook teveel worden. Voor mij was dat het geval met onze ongewenste kinderloosheid. Ik had al veel achter de rug en wist mijn emmertje goed leeg te houden, ondanks dat dat soms best lastig was, maar toen kwam deze stortvloed aan emoties eroverheen en begon de afbraak.

Inmiddels mag ik alweer drie jaar voor ons kleine meisje zorgen en hebben we er pas een pracht van een ventje erbij gekregen om voor te zorgen. Toch ben ik nog steeds lichamelijk en emotioneel aan het herstellen van alle verdriet en alle gedoe en zorgen.

Ik heb veel concessies moeten doen om alle ballen (destijds nog een studie naast een baan, een medisch traject, zorgen voor familieleden, een verhuizing, het onderhouden van een goede relatie terwijl je beiden in je eigen emotie zit, etc, etc) in de lucht te houden. Dat ging allemaal behoorlijk goed, maar we hebben bijvoorbeeld huishoudelijke hulp genomen, ben langzamer afgestudeerd, ben enkele uren minder gaan werken en heb deadlines naar achteren verschoven, etc, etc. En nu langzamerhand ben ik ook in het huishouden letterlijk zelf aan het opruimen en ben ik ook financieel aan het opruimen.

Wat begon met de komst van ons meisje waardoor het ergste verdriet vervangen werd door blijdschap, wat gevolgd werd door ons nieuwe gezonde voedingspatroon, waar we energievretende contacten hebben gestopt of inperkten, ik een coach inschakelde om nog meer puin te ruimen, er vervolgens een pracht van een ventje bij ons kwam wonen ben ik nu begonnen aan het letterlijk zelf opruimen en bijhouden van ons huisje en het verder aanpassen van onze levensstijl. Langzaam aan kom ik steeds meer in mijn energie. Langzaam aan merk ik steeds sneller wanneer het even weer niet gaat en ik een stapje terug moet doen. Langzaam aan gaat het beter. En nu merk ik weer dat het in een stroomversnelling gaat ... en dat is zo lekker. When shit hits the fan .. ik realiseerde het me opeens. Deze hele nieuwe interesse voor het opruimen, declutteren en consuminderen is een nieuwe manier van "opruimen", weer "schoon worden" en een nog sterkere basis leggen.

Langzaam maar zeker kan ik zeggen "I am back!"

Vlindertjelief fladdert blij verder .... !



4 opmerkingen:

  1. Deze vlinder is heel erg blij voor je dat het zo goed met je gaat. Nog even dan fladderen we samen zonder alle zorgen door het leven. Geniet er lekker van!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie 'kippenvel'-blog, blijf genieten en vooral fladderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geschreven en zo waar. Ik ben nu ook bezig met huis opruimen en voor mijzelf te bepalen wat belangrijk is voor mij en hoe ik gezond kan eten en meer energie kan krijgen na zo'n 10 tropenjaren met allerlei gedoe e.d. En langzaam maar zeker merk ik dat het wat beter gaat.
    Ga zo door !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen