vrijdag 30 november 2012

Sinterklaas ...

De goedheiligman is in het land. Dat brengt natuurlijk een boel gezelligheid met zich mee. Ook wij zijn in de ban van het feest. Vooral onze kleine meid vindt het helemaal geweldig. De pieten zijn het helemaal, Sinterklaas heeft ze wat minder mee, da's toch maar een gekke oude man met zo'n baard. Ze is er ook van overtuigd dat de pieten haar de "dootjes" geven (waarbij dootjes een equivalent is voor cadeaus) en is dol op de 'nooties" (jawel de pepernoten).

Ze hebben al een keertje de schoen mogen zetten. Ik vond het prachtig om samen met de kindjes 'sinterklaas kapoentje ... " te zingen en te zien dat bij kleine meid opeens het kwartje viel "aha dat bedoelen ze met "gooi wat in mijn schoentje" (overigens wordt dat ook weer gezongen als "schoentieee"). En nog mooier is dat ze het de volgende ochtend glad vergeten waren en het cadeautje en het lekkers er uren in heeft gelegen tot ze het dan eindelijk door hadden. Hilarisch! Ook heel fijn is dat het vooral niet om alle cadeaus gaat. Het is de sfeer waar het om draait en dat is genieten.

Aankomende woensdag vieren we het met een oom en tante van me die voor de kinderen eigenlijk gewoon een soort van opa en oma zijn. Heel leuk want mijn oom en tante hebben dezelfde zienswijze als wij. Een warm en gezellig samenzijn, paar cadeautjes met gedichtjes van persoonlijke aard, maar vooral warmte, gezelligheid, lekker eten, etc. Helemaal goed dus!

Gisterenavond de stad in geweest om cadeautjes te kopen voor mijn oom. Ik had zijn lootje getrokken. Ik kom bijna nooit in een winkelcentrum en het was voor mij dus echt een belevenis van "o ja zo was dat". Ik werd tamelijk overvallen door de overdaad, de drukte, de drang tot kopen, de onrust, de hoeveelheid troep die er te koop is. Ik was ook nog even op zoek naar stofdoeken. Mijn oom had die ook nog op zijn lijstje staan (gelukkig ook nog andere leukere dingen, maar ik vond het wel een goede hekkensluiter). Nergens kon ik van die ouderwetse grote stofdoeken vinden. Overal van die microvezel dingen enzo, maar nergens van die ouderwetse. Dat vind ik dan weer zo jammer. Dat moet ik dus nog ergens ziens te vinden.

Nog een paar daagjes en dan is het zo ver!!!

Hoe vier jij Sinterklaas?

  

3 opmerkingen:

  1. Ach schattig toch, die zingende kindjes! Kun je ook gen stofdoeken meer kopen bij Wibra, Zeman of Xenos? Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zelf doe 'k alles met een natte doel af maar m'n moeder maakte vroegah haar stofdoeken van een oud flanellen laken (tip ;))
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Uiteindelijk stoffen, stofdoeken gevonden bij de blokker. Alle andere winkels hadden van die microvezeldoekjes. Ik neem ook alles nat af dus gebruik zelf ook geen stofdoeken.

    BeantwoordenVerwijderen