donderdag 3 januari 2013

Bibliotheek bezoek, inspiratie en het inmaken van voedsel

Al jaren heb ik een abonnement op de bieb. Ieder jaar weer twijfel ik of ik het verlengen zal. Ik maak er namelijk nogal weinig gebruik van. En als ik er gebruik van maak dan ben ik te laat met inleveren en betaal ik vet veel geld aan boete. Toch heb ik het abonnement afgelopen maand weer verlengd en me weer voorgenomen om vaker een boek te lenen en deze wel op tijd te retourneren. Eens zien hoe het met dit goede voornemen zal gaan.

Vandaag een bezoekje aan de bieb gebracht en een leuk lijstje aan boeken geleend:
  • Nigella Express van Nigella Lawson: Een koekboek vol snelle of vooraf te bereiden gerechten.
  • Dat doen we zelf wel van Teunie Luijkbakker: Een boek met allerlei tips, recepten en ideeen om eenvoudig(er) te gaan leven.
  • Boekoe Kita van Mirjam van der Rijst, Ingmar Niezen en Harold Pereira: Koekboek met Indische familierecepten en verhalen.
  • Jams en Chutneys van Thane Prince: over het inmaken van de oogst in groente en fles
  • Zelf inmaken van J.M. van der Meer: bewaar het seizoen. 
De boeken moeten uiterlijk 31 januari weer worden ingeleverd. Voor de zekerheid maar een reminder in de telefoon gezet. 

Boeken vol inspiratie om andere recepten uit te proberen en om zelf groenten, fruit en chutneys te gaan bereiden en inmaken. Op marktplaats zoek ik al heel lang naar een weckketel en weckflessen. Tot ik me vanochtend bedacht dat mijn oma vroeger zo'n ketel en heel veel van die potten had en mijn moeder die wellicht heeft overgenomen. Na 1 telefoontje bleek dat mijn moeder er zelf eentje heeft (die al jaren in de berging staat te verstoffen) en dat ik die gerust gebruiken mag. Super deal dus!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten