donderdag 20 juni 2013

I feel good

Het gaat lekker in huize Vlindertjelief. Het heeft, na onze lange vakantie, wel even geduurd voor er weer wat ritme was, maar zo langzamerhand is dat er wel weer. We gaan allemaal weer naar het werk en school/kdv, het gaat lekker qua boodschappen, we hebben fijne weekenden en vrije dagen. Kortom het loopt soepel. Het huishouden is er momenteel 1 van Jan Steen, maar er is wel vertrouwen bij mij dat dit weer goed komt. De afgelopen weken ben ik absurd moe geweest als gevolg van de zwangerschap. Blijkbaar is nu de tijd aangebroken met energie (al las ik dat deze meestal zo rond de 16 weken zwangerschap aanvangt en ik vandaag as we speak 14 weken en 3 dagen tel) want ik voel me weer een stuk fitter. Dat is wel fijn want steeds dat klokje rondslapen was wel goed voor me maar ook wel ongezellig. Volgens allerlei bronnen zou het ukkie in mijn buik nu ongeveer 10 cm groot zijn, magnifiek he! Wat een wonder! Heerlijk!

Het is heerlijk om zo lang de tijd te hebben om voorbereidingen te treffen. Hadden we bij kleine meid en kleine vent respectievelijk 3 dagen en twee weken de tijd om die te treffen, nu hebben we maar liefst negen maanden de tijd! Heerlijk! Op mijn werk heb ik inmiddels een gesprek met mijn manager achter de rug dat ik graag twee maanden ouderschapsverlof achter het zwangerschapsverlof aanknoop. Hierop werd positief door mijn manager gereageerd en dat is wel echt heel erg prettig! Op deze manier is uk net wat groter als hij/zij naar de opvang moet, heb ik meer tijd voor herstel van de zwangerschap, hebben we meer tijd om van elkaar te genieten en is er ook meer gelegenheid de borstvoeding goed te laten slagen. Goede vooruitzichten dus!

Ook zo fijn .... heb ik al een beetje rondgekeken voor leuke babyspulletjes. Ik heb namelijk niet zo veel spul meer, omdat ik juist voor de vakantie het hele kleine spul grotendeels heb verkocht. Heerlijk om rond te kijken naar mooie wol/zijden rompertjes, wolbroekjes, strikluierjes, enzovoorts. Zulke fijne spulletjes gezien bij Obilot, Little Shop Around The Corner, Mama-i .... daar gaan vast mooie bestellingen plaatsvinden. Gelukkig heb je niet zo gek veel nodig. Wol is heerlijk temperatuurregulerend en grotendeels zelfreinigend.

Kortom .. I feel good. Fijn om met zo veel positieve dingen bezig te zijn en fijn om te zien hoe iedereen in huize Vlindertjelief enorm goed in zijn of haar vel zit! Feest! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten