dinsdag 5 juni 2012

Uit je hoofd en in je lijf ...

Je hebt van die dagen ... ehm ... weken ...ehm ... soms zelfs maanden dat je denkt "er klopt iets niet, ik zit niet helemaal lekker in mijn vel." En als je er dan over nadenkt dan denk je "ik zou dit, ik zou dat, ik zou zus" en hoe langer je erover denkt hoe minder je doet en hoe meer je denkt "Er klopt iets niet, ik zit helemaal niet lekker in mijn vel" En zie hier, de vicieuze cirkel is begonnen en lijkt oneindig te zijn. Een cirkel heeft immers geen begin en eind. Gelukkig is er wel een oplossing voor en dat is: stoppen met denken, beginnen met voelen!

Mij helpt het enorm als ik ga bewegen, sporten, de natuur inga, wat vaker met vriendinnen afspreek, iets doe waar ik echt lichamelijk moet voelen of ontspannen (bijvoorbeeld een sauna). Dat soort dingen. En dat zijn nou net de dingen waar ik de laatste tijd amper puf voor vind. En vervolgens denk ik weer (ja daar gaat het fout, soms moet je niet denken, dat MOET ik allemaal ook nog en daar FAAL ik). En ja dat laatste, dat faal-denken is al helemaal niet constructief. Kortom het roer moet eventjes om, dan ben ik zo weer op koers. Mijn voornemens voor de korte termijn:
- Op de fiets naar het station als ik moet werken.
- (Weer minimaal) twee keer per week sporten
- Een keer per week iets leuks doen (met een vriendin)

Zojuist mee begonnen: eindje gefietst met kleine meid. Het is heerlijk weer dus dat maakte het alvast lekker. Kleine meid mocht bij iedere weg kiezen welke kant we op zouden gaan. Dan krijg je dus dat je stukjes twee keer rijdt en een route rijdt die volkomen onlogisch is. Bij bijna ieder ding dat ze zag was het "deese nou?" waarmee ze bedoelde te zeggen "Wat is dat?" Hilarisch! Soms gaf ze ook zelf antwoord. Dan zei ze "deese nou?" "Boom" Dan wees ze dus een boom aan. Vervolgens wees ze nog een boom aan en herhaalde ze het en zei "allebij" Ze vindt het begrip "allebij" wel zoiets moois! Echt heel erg genieten hoe ze aan het leren is. Voor ons beiden winst. Lekker samen, lekker buiten, lekker leren en vooral ...lekker even ontspannen. Het begin is er!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten