vrijdag 4 januari 2013

Botten om bouillon van te trekken ..

Vandaag heb ik een bezoekje aan de Groeneweg Slagerij gedaan. Dat vind ik altijd een feestje. Mooi vlees dat lekker smaakt, goed advies als je dat nodig hebt en, zoals het hoort, biologisch vlees. Vandaag heb ik er twee kilo runderbotten weggehaald: knieën, mergpijpen, beenderen, van alles. Heerlijk om een lekkere bouillon van te trekken.  Het was een koopje: iets meer dan 3 euro. Het is ook nog eens heel erg gezond, zoals je kan lezen in het blog van de Groene Vrouw.

Kortom, morgen gaan we in huize Vlindertjelief bouillon trekken! 




2 opmerkingen:

  1. Wat een goed en zuinig idee!
    En de Groene weg... ja de enige slager waar het er echt lekker uitziet en ook echt in de pan en op je bord blijkt te zijn....schreef zei bevooroordeeld.
    Ik kom er graag als ik in Rotterdam ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja leuk idee he! En nog eens heel erg gezond ook. Moet je maar eens zoeken op de term "Bone broth". Ik ben van plan flink wat te maken en het dan te bewaren in porties van 300 ml. Dat wordt mijn eerste weckprojectje. Heb ik altijd lekkere en kwalitatieve vleesbouillon ter beschikking.

    BeantwoordenVerwijderen