vrijdag 20 juli 2012

Bewust omgaan met je tijd ....

Ongeveer dagelijks schrijf ik mee op een forum over natuurlijk ouderschap. Er komen daar ontzettend boeiende mensen en onderwerpen voorbij en de sfeer is er doorgaans vriendelijk en zelfkritisch. Een prettige plek om tijd door te brengen, inspiratie op te doen en ook vriendschappen op te doen. Een warm bad. Toch kan het warme bad me even wat minder bekoren. Ik badder namelijk teveel en te langdurig. En overdaad schaad. Dit is een verspilling van mijn tijd die ik beter nuttiger kan besteden. Althans dat denk ik ....

Daarom bij wijze van experiment heb ik besloten om een volle maand niet meer mee te schrijven op dat forum. Ik ben onwijs benieuwd of ik het mis, of ik de mensen mis, of er bepaalde onderwerpen zijn die ik mis .... en vooral ... levert het me tijd op die ik dan ook nuttig besteedt ... of vliegt mijn tijd als vanzelf op andere wijze voorbij. Ik vind het een interessant experiment.

Inmiddels heb ik me gerealiseerd dat ik nog een aantal zaken ga verkopen, bijvoorbeeld een setje luiertjes. Die wil ik ook op dat forum aanbieden. Waarschijnlijk vind ik dat wel een goede reden om er toch een bericht te posten. Alleen wil ik mezelf wel echt dwingen dan geen andere topics te openen, etc. Gewoon doelmatig dus ... ! Benieuwd of dat lukt ...

Leuk en goed experiment. Weer een van die dingen waar ik me opeens bewust van wordt ...


Nb. Vandaag heeft het al geholpen. Heb marseillezeep gemaakt en het hele huis een snelle opruim- cq schoonmaakbeurt gegeven. Al ben ik nu natuurlijk fanatiek.

Wat zijn jouw tijdvreters???


2 opmerkingen:

  1. Wat goed! Ik ben geinspireerd door je Post, alleen zal het bij mij wat grondiger worden. De benedencomputer (mijn computer) zal moeten vertrekken... en ik ga er over na denken om dezelfde beslissing te maken & direct dan ook te kiezen om die periode niks te kopen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He! Wat leuk Sascha! Gaaf hoor. Ik koop nog wel, maar dusdanig bewuster dat scheelt echt een hele boel. Rustiger in hoofd en in de portemonnee....

    En die tijd scheelt het wel ... al moet ik dan niet hier uren gaan rondhangen .... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen